Bel ons
010 316 11 10
Menu
Blozo wint de Ridder Customer Innovation Award 2018 Blozo wint de Ridder Customer Innovation Award 2018

Blozo wint de Ridder Customer Innovation Award 2018

De beste ideeën om ons productieproces te verbeteren, komen vaak vanaf de werkvloer. Bij Blozo zijn we er dan ook ongelooflijk trots op dat we met een van die ideeën de Ridder Customer Innovation Award voor Nederland wonnen.

Goede software is voor ieder bedrijf een belangrijke bron van informatie, maar vaak is er menselijke creativiteit voor nodig om tot de beste oplossing te komen.
Uit de database van Ridder iQ bleek dat productieprocessen vaak werden vertraagd zodra er een herstelbon werd aangemaakt. “We maken een herstelbon aan op het moment dat een medewerker constateert dat binnen een productie de kwaliteit niet optimaal is en wij ruimte voor verbetering zien,” zegt Jannick Breunis, Junior Proces engineer bij Blozo. “De besluitvorming ging over een aantal schijven en dat kost tijd wat uiteindelijk het totale productieproces vertraagd.”

 

 

de Ridder Customer Innovation Award 2018

IoT-oplossing

Breunis bedacht een Internet of Things-oplossing waarbij medewerkers die een onvolkomenheid signaleren, direct in Ridder iQ een herstelbon kunnen aanmaken. Op het moment dat de herstelbon is aangemaakt, stuurt de software een signaal naar de productiehal, waar een oranje zwaailicht alle medewerkers op de herstelbon attendeert. “De operators kunnen nu direct schakelen en doen wat nodig is om de aanpassing uit te voeren,” zegt Breunis. “Zo borgen we de kwaliteit en voorkomen we vertragingen in de productie.”

Shortlist

De innovatieve IoT-oplossing van Blozo was ook medewerkers van Ridder iQ opgevallen. “Onze medewerkers konden voor de prijs klanten aandragen,” zegt Wendy Meijer van Ridder. “Een aantal klanten werd meer dan eens genoemd en die hebben we op een shortlist van drie klanten gezet. Vervolgens konden de medewerkers van Ridder kunnen stemmen. Uit die stemronde kwam Blozo als winnaar uit de bus.”