Bel ons
010 316 11 10
Menu
Rico van Overloop
Rico van Overloop
Werkvoorbereider
r.vanoverloop@blozo.nl
010 3161171
Meer informatie »

De tussenschakel van Blozo: Rico van Overloop

De functie van Rico valt niet in één woord te vangen. Hij rent de hele dag heen en weer tussen de werkvloer beneden en het kantoor boven. Als tussenschakel tussen operationeel en sales blijft hij lekker in beweging.

Wat is je functie?
‘Dat is gelijk een moeilijke vraag. Elke dag ben ik met van alles en nog wat bezig. Ik zorg ervoor dat alles op de juiste datum bij de klant geleverd wordt. Ik regel alle operationele zaken voor onze grootste klant: Lely. Met hen heb ik dagelijks contact over onder andere kwaliteit en levertijd. Maar ik heb ook contact met onze andere klanten en met leveranciers in verband met nabehandelingen. Ik leid alles in goede banen en ben de tussenschakel tussen het operationele team op de werkvloer en de salesmensen op kantoor.’ 

Waarom Blozo?
‘6 jaar geleden kwam ik via mijn oom Maurice bij Blozo binnen. Het plan was om gewoon even te kijken wat het was, ik had op dat moment niet direct de ambitie hier mijn carrière op te bouwen. Ik begon bij logistiek en het invoeren van de Lely-orders. Dat is inmiddels dus uitgegroeid tot al het contact met Lely en nu, 6 jaar later, zit ik er nog steeds met veel plezier. Het mooie aan werken bij Blozo vind ik de vrijheid die ik hier krijg om mezelf te ontwikkelen. Ik doe nu zelf een salesopleiding naast mijn werk. Het is hard werken bij Blozo, maar ik stap elke maandagochtend nog steeds met plezier in de auto om aan de slag te gaan.’

Wat is je specialiteit?
‘Bij Blozo krijgen we regelmatig te maken met leuke uitdagingen. Dit gaat vaak om een bepaalde order op tijd bij onze klant krijgen. En met op tijd bedoel ik dan een stuk sneller dan de gebruikelijke vijf dagen. Deze uitdaging pak ik altijd met beide handen aan en het lukt me ook meestal om dit klaar te spelen. Samen met het team inventariseer ik eerst wat er precies moet gebeuren, we verdelen de taken en dan knallen maar!’

Wanneer is je dag geslaagd?
‘Dat heeft met veel verschillende dingen te maken. De ene dag gaat de samenwerking met collega’s heel lekker, maar gaan de orders er niet uit. De andere dag gaat de samenwerking stroef, maar knallen we wel alle orders eruit. In beide gevallen heb ik een goede dag. Het gaat niet altijd om de hoeveelheid orders, ik vind het ook heel belangrijk dat de samenwerking lekker loopt. Ook ga ik heel lekker op uitdagingen. Wanneer mensen roepen: “dit gaat waarschijnlijk niet lukken”, dan ben ik er juist op gebrand het te laten slagen. Die uitdagingen zijn er dagelijks en ze houden me lekker scherp!’