OVER BLOZO
Wat ons drijft
Bij Blozo staat de mens centraal. Natuurlijk produceren wij technische producten en hebben wij daarvoor veel techniek in huis, maar wat ons drijft is maximaal waarde realiseren voor mensen. Of het nu klanten of medewerkers zijn. Steeds weer kijken wij naar mogelijkheden hoe iets beter kan. Buiten de kaders durven denken, optimaliseren en verbeteringen doelgericht doorvoeren, dat is steeds meer de onderscheidende kracht van Blozo. Techniek zetten wij in om mensen zo goed mogelijk te dienen. Dat kan altijd beter. Vandaar onze slogan: Altijd Beter.
Bereidheid om te veranderen loopt als een rode draad door de geschiedenis van Blozo. In 1962 werd het bedrijf opgericht door de grootvader van de huidige directeur/eigenaar Maurice Blonk. Blozo is dan ook een echt familiebedrijf waarbij de naam kort is voor Blonk & Zoon. Oorspronkelijk richtte het bedrijf zich op rvs bierbladen voor de horeca en speciaal-producten voor grootkeukens, maar vanaf 2005 veranderde de koers definitief richting de maakindustrie onder leiding van Maurice: “Ik ben echt blij met waar wij nu staan. Daarvoor zijn wij met elkaar forse veranderingen aangegaan. Van traditioneel, naar QRM en zelforganiserende teams nu. Ik werk nu in het team van de Panthers, midden tussen de mensen op de werkvloer en dat werkt echt beter.”
Waar Blozo echt goed in is, dat is het ontzorgen van klanten met kleinere series en een brede mix producten. High mix, low volume dus. Dat hebben wij doorgevoerd met zelforganiserende teams die dicht op de klant zitten en volop wendbaarheid hebben om aan klantwensen tegemoet te komen. Veel jonge mensen, grote diversiteit, maar allemaal met dezelfde gedrevenheid om het verschil te maken, voor de klant en voor elkaar. Dat maakt Blozo de bevlogen plaatwerkspecialist van vandaag!