Inkoopgemak en leverzekerheid voor projectorganisaties

Bij de inkoop voor nieuwe projecten zit je als inkoper niet te wachten op verrassingen. Maar als dat betekent dat je eerst alles volgens de wensen van toeleveranciers moet aanleveren voordat een order in behandeling genomen wordt, levert dat nogal eens ongewenste verrassingen op. Bij Blozo doen wij niet moeilijk, wij zorgen eerst dat het goed komt. Snelheid en flexibiliteit werkt namelijk twee kanten op wat ons betreft. Hoe werkt dat in de praktijk?
Snel reageren, echt oplossen
In theorie kan alles goed uitgeregeld zijn, maar in de praktijk kan een verkeerde waarde in een STEP-bestand al roet in het eten gooien. Dan moet je als inkoopverantwoordelijke weer terug naar de werkvoorbereider of projectleider om aanpassing te vragen. Bij sommige leveranciers kan je dan weer opnieuw een inkooporder aanmaken. Maurice Blonk legt uit hoe dat werkt bij Blozo: “Ten eerste helpen wij door snel te reageren. We lossen het meteen zelf op, binnen afgesproken mogelijkheden, óf we nemen contact op om het samen op te lossen. Als de fout bij ons ligt, leveren wij vaak dezelfde dag nog opnieuw! Alles om te zorgen dat de planning bij de klant door kan gaan.”
“Er zijn altijd verrassingen. Het gaat erom hoe goed je daarmee om kan gaan”

Zekerheid over de afleverdatum
Blozo is erop ingesteld om snel te schakelen en mee te denken vanuit kennis van de behoeften en voorkeuren van de klant. Doordat wij anders ingericht zijn dan een traditioneel plaatwerkbedrijf, kennen de vakmensen in onze klantteams hun klanten goed. Vertraging van het kastje naar de muur tussen afdelingen bestaat niet, simpelweg omdat er geen losse afdelingen zijn. Aanpassingen zijn snel door te voeren en er is ruimte om afleverdata zeker te stellen. Zo helpen wij project-gestuurde maakbedrijven om afgesproken deadlines in projecten waar te maken.
Blozo regelt het
Van order-intake en zorgvuldige calculatie tot de nodige productiestappen, nabewerking en maatwerklogistiek, Blozo regelt het. Maar dan zo dat er nauwelijks contact nodig is, zodat iedereen door kan. Wij willen een partij zijn waar onze klanten echt van op aan kunnen. Dat kan door bewust te bouwen aan een sterke werkrelatie. Ben je daar ook in geïnteresseerd? Laat je rondleiden en uitleggen hoe Blozo je ondersteunen kan. Een afspraak is zo geregeld!
Meer weten
Neem contact op met Blozo via: sales@blozo.nl of bel gewoon even 010 – 316 11 10.