De weg naar enthousiaste klanten
Blozo belooft en komt na. We hebben hier de afgelopen jaren grote stappen in gezet en hebben onszelf steeds beter leren kennen. Samenwerken, samen groeien. Onze visie. Wij weten het en voelen het, maar voelt de buitenwereld dit ook zo? En, misschien wel nog belangrijker, hoe kunnen we intern veranderen zodat we onze klanten nog beter kunnen helpen en onze mensen écht kunnen laten floreren? Moeilijke vragen, waarmee we begin dit jaar aanklopten bij marketingbureau Keytoe uit Maassluis. Want het is tijd om onze gekozen koers ook écht in de praktijk te gaan brengen. Of zoals ze in die mooie stad aan de haven ook wel zeggen: geen woorden, maar daden!
Gedeelde visie
In 2017 kozen we met Blozo een nieuwe koers. De mens centraal, we leveren mensenwerk. Ons team maakt het verschil voor de klant. We zijn hier sindsdien heel veel mee bezig, maar we kunnen er zeker nog stappen in maken. Blozo kwam via hr-adviseur en Verkoper Danny ter Beek in aanraking met Keytoe. Samen met het team besloten we met hen in gesprek te gaan. “Het klikte direct. Keytoe en Blozo delen dezelfde visie. De vraag die we Keytoe stelde was eigenlijk tweeledig. 1: Hoe positioneren wij ons beter in de markt en 2: We hebben een duidelijke visie, maar hoe zorgen we ervoor dat die visie intern ook echt geleefd wordt?”.
Positionering in de markt
Keytoe ging aan de slag met de positionering van Blozo. Michael Woensdregt van Keytoe houdt zich bezig met het branding-vraagstuk: “Blozo is een bijzondere speler in de plaatbewerkingswereld. Ze doen het net een tikkie anders. Blozo denkt echt mee met de klant. Ze onderscheiden zich op menselijkheid, het stukje persoonlijke aandacht”. Maar voelen onze medewerkers en klanten dit ook zo? Om daar achter te komen, wilde Keytoe eerst duidelijk krijgen wat het DNA van Blozo is. Het Keytoe-team dompelde zich onder in de bedrijfscultuur van Blozo. Ze vroegen onze medewerkers de donkerblauwe kleren van het lijf. Met de verhalen uit verschillende delen van de organisatie heeft Keytoe een duidelijk DNA van Blozo kunnen schetsen. Zo werd het voor Keytoe duidelijk waar we ons in onderscheiden. Maar hoe zorgen we ervoor dat we ook écht gaan groeien?
Florerende medewerkers
De visie is er dus. De wil om te veranderen ook. Maar hoe zorgen we dat de visie intern ook echt meer geleefd wordt? Dit is waar KeytoeY om de hoek komt kijken. KeytoeY is de organisatiepsychologie-tak (mooi woord voor galgje) van Keytoe. Keytoe wordt gezien als een van de meest vooruitstrevende organisaties op het gebied van cultuur. KeytoeY gaat Blozo de komende tijd helpen het intern op zo’n manier te organiseren, dat medewerkers echt in hun kracht gezet worden. Dit doen we met z’n allen. Door iedereen bij Blozo hier van begin tot eind bij te betrekken, brengen we steeds meer menselijkheid en creativiteit in het productiewerk. Op die manier hopen we de mensen bij Blozo te laten floreren, zodat ze de gelukkigste versie van zichzelf worden. Door goed samen te werken, halen ze zo het beste in elkaar én in zichzelf naar boven.
Verleuken
Blozo staat in de startblokken om te verbeteren. Maar hoe verbeteren we op een leuke manier? Want beter leidt vaak niet tot leuker, maar leuker leidt wel bijna altijd tot beter. Feike Cats, Klanthousiasme- en Verleukexpert, auteur en spreker, gaat ons op dit gebied inspireren. Met zijn hulp willen we de gewenste resultaten op een leuke manier behalen. ‘Verleuken’ noemt hij dat. “Leuk kan leiden tot verbluffende resultaten, zoals kostenbesparing, efficiency, beter, minder klachten, eenvoudiger en veel minder noodzaak tot controle. Dat alles door enthousiaste en betrokken medewerkers”, aldus Feike.
Door samen met Feike en Keytoe een verleuk-traject in te gaan, willen we het net een beetje anders doen. Want tevreden klanten zijn niet meer genoeg, Blozo gaat voor enthousiaste klanten!
Meer weten?
Wil je meer weten over het marketingtraject dat Blozo met Keytoe is ingeslagen? Over hoe KeytoeY zorgt voor florerende medewerkers? Of over het verleuktraject voor enthousiaste klanten van Feike Cats? Neem gerust contact op!